Friday, 20 May 2011

Popia Goreng Sempoi

Assalamualaikum...

Tgk entry popia goreng sempoi K Reen pg smlm, tgh mlm kuarkan brg2 nak buatnya... Damia n Sofia pun cam segar lagi, dok main-main... Tang bila mama dia nak buat keje, meluru diorang dtg bertanya, mama nak buat ape?? Bukan dtg bertanya jer, siap tolong buat sekali...  Popia ni goreng buat breakfast pg tadi.. Memang sempoi... mkn ngan sos cili + mayonis... Sekejap jer dah tinggal 9 ketul.. cukup ler tuk kudap2 diorang sampai tghari ni.. Nurul bwk ler 4 ketul ni pi opis... Apepun, time kasihh K Reen.. Nurul c&p jelah yer resepi kat sini..


Bahan-bahan:

14 keping kulit popia - nurul buat 20 keping
1 peket Sosej Ayamas
1 peket isi ketam (Crab Fillet)
1 batang lobak merah di potong panjang - nurul guna sayur campur jer
1 cawan kacang campur
2 biji putih telor - nurul guna tepung gandum dibancuh ngan air ckit

 

Cara-cara:

1. Sosej Ayamas dan isi ketam di belah dua.
2. Ambik sekeping kulit popia. Letakkan sosej,isi ketam lobak merah di potong panjang dan sayur campur tadi. Kemudian bungkus. Letakkan putih telor di hujung sebagai gam. Buat sampai habis
3. Kemudian goreng dalam minyak penuh sehingga kekuningan.

2 comments:

  1. memang sempoi kan nurul popia goreng.. sempoi la sangat sampao licin piring .. tahu2 habis saja..:))

    ReplyDelete
  2. Betul tu Kak Reen.. Mudah dan sedap.. ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...