Friday, 17 June 2011

Peria Goreng Bertelur

Assalamualaikum...

Susah betul nak timbulkan angin rajin ni lepas balik bercuti baru2 ni... huhuhu... :(

Beberapa hari ni, makan sempoi2 jer... Ni menu malam tadi... Makan ngan ikan goreng n cicah sambal... Peria tu nurul masak separuh jer sbb yang nak makannya pun 2 orang jer... Dulu2 nurul x berapa makan peria ni... tak suka sbb pahit2 camtu...

Mak mertua nurul yang suka masak peria... Macam2 hidangan guna peria mak dah buat... Sedappp plak.... Dari goreng tepung, masak sambal ngan udang dan goreng bertelur cam kat bawah ni ataupun celur jer cicah ngan sambal... Yang penting, peria tu kena rendam sekejap dengan garam... 

Layan gambar je yer sbb ni menu paling simple, setakat goreng n campak2 jer... x sukat pun... dan kat cni nurul ader tambah lobak masin. Emmm, sedap... dalam pahit2 ader masin2...


No comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...