Wednesday, 18 May 2011

Kerang oh kerang...

Assalamualaikum...

Dah berapa hari nurul x update blog... Jenguk pun tak... Mana taknya, nurul lak yg x brp sihat... Dari Ahad lagi dah batuk n selsema... Isnin larat lagi pi keje... Nasib hari ni cuti Wesak... Dapatlah rehat2kan diri kat rumah... Pagi2 lagi mak nurul dah exercise pi kedai... Nak harap nurul, x berapa larat nak kuar... Mak balik dgn tangan yg penuh, jinjit plastik smpai naik genting tangan... yelaa, beli kerang dkt 2 kg... tu belum lagi ngan nasi lemak n roti canai nya...dan ader ckit brg2 dapur lain... tau2 jer nurul x buat ape pagi ni.. tgk kerang tu yang x tahan... terus pi rebus.. Rebus saje x buh air, cuma buh daun sup jer...

Kerang dok dlm periuk tgh direbus
Sedia tuk dibedal
Bukan mama aje yg hantu kerang, Damia pun sama.
Sofia juga
Ish3, selesai dah dkt 2 kg kerang... Heheh, gambar mama n opahnya membedal kerang x masuk yer... Malu kat orang kalau tengok...;D

4 comments:

  1. salam Nrul...berselera betul Damia & sofia tu mkn kerang...siap ngan cicah lg...salam kenal ya...

    ReplyDelete
  2. Salam mama, nurul pggl mama jgklaa.. blehkan..? tulaa, mmg seisi keluarga nurul hantu kerang.. hehee..

    ReplyDelete
  3. sedap nya lama nya x mkn kerang.. selepas berpindah ke sarawak.. klu kat port klang.. ada jual kerang rebus.kerang bakar sedapp nya..kat bintulu kerang sekilo RM 8.00..:(

    ReplyDelete
  4. K Reen, mahalnya kerang kat Bintulu.. kat cni br RM2 sekilo.. 4 kali ganda tuh..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...